Ейдетика
(067) 98 360 89
http://joomla25.ru/shablony/ - joomla 2.5 шаблоны

Ігри для розвитку уяви дорослих

 

МЕТОД ФОКАЛЬНИХ ОБ'ЄКТІВ

При виконанні завдань, в яких потрібно поєднувати непоєднуване, можуть виникати винахідницькі ідеї. В стовпчику зліва наводяться іменники, що позначають предмети, а праворуч - прикметники, що позначають властивості.

1. Автобус

2. Барабан

3. Бетон

4. Мотузка

5. Газета

6. Цвях

7. Куб

8. Колесо

9. Комбайн

10. Конверт

11. Мотор

12. Вогонь

Ароматний

Безперервний

Повітряний

Рідкий

Мінливий

Круглий

Крижаний

Липкий

Ниткоподібний

Ширяючий

Плівковий

Пресований

Візьмемо перше слово «автобус» і будемо поєднувати його з кожним словом другого стовпчика. Ароматний автобус  –  в його салоні запах конвалії, хвої. Безперервний автобус – довгий – довжелезний. Повітряний автобус – аеробус. Рідкий автобус – його салон з рідиною, а в ній в спеціальній капсулі – люди, при лобовому зіткненні машин пасажири навіть не відчують удару. Мінливий автобус – в залежності від обставин може міняти свої розміри, колір, потужність. Круглий автобус – автобус – колесо. Автобусу-кулі, не потрібні колеса, котиться сам, а потрапивши в воду пливе, як м'ячик.
Поєднуючи таким чином кожний іменник з усіма прикметниками, ми виявимо чимало цікавих ідей, серед яких можуть бути: бетон аеросмуги, що світиться (заряджається, приміром, радіохвилями); ароматний конверт (в клей введені пахучі речовини тополевих або березових бруньок, конвалії та ін.); гумове скло; розсувний корабель; повітряне скло; плівковий телевізор.
Поекспериментуйте з цими словами, потім складіть нові списки іменників і прикметників (слова можете вибирати з «Орфографічного словника») і запропонуйте свої оригінальні ідеї.
Таким чином, можна продовжувати пошук оригінальних ідей. Спробуйте поєднати парами слова, що позначають різні предмети, наприклад: скло тканина, радіо картина, човен намет, дзеркало альбом і т. п., щоб у вас вийшли назви нових предметів, які вам захочеться, можливо, зробити.

СПОСОБИ ЗАСТОСУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ

Завдання розвиває здатність концентрації на предметі, вміння відкривати в ньому несподівані можливості. Називається який-небудь добре відомий предмет, наприклад, «книга». Треба назвати якомога більше різних способів його застосування: книгу можна використовувати як підставку для кінопроектора, можна нею прикрити від сторонніх очей папери на столі і т. д. Слід ввести заборону на називання аморальних, варварських способів застосування предмета. Перемагає той, хто вкаже найбільше число різних функцій предмета.

СКОРОЧЕННЯ ОПОВІДАННЯ

Завдання призначено для організованості та підвищення чіткості дій, вміння відволікатися від дрібниць. Пред'являється віддрукованим або зачитується коротке оповідання. Його зміст потрібно передати максимально стисло, використовуючи лише одне - два - три речення, і так, щоб в них не було жодного зайвого слова. При цьому основний зміст оповідання, звичайно ж, повинен зберегтися, другорядні моменти і деталі слід відкинути. Перемагає той, у кого розповідь коротша і при цьому збережений основний зміст. Можлива спільна доробка і «шліфовка» найбільш вдалих відповідей.

ПЕРЕТВОРЕННЯ

Для гри знадобляться будь-які дрібні предмети: ґудзики, кришечки, цукерочки, макаронні вироби, плюстки гербарію тощо.

Розкладіть хаотично цей дріб'язок на аркуші паперу, пофантазуйте і домалюйте деталі таким чином, щоб у вас вийшли нові предмети чи істоти.  Наприклад:

  Для збільшення зображення клацніть по картинці.

ІГРИ З КАРТАМИ "ECCO"

Для ігор знадобиться набір метафоричних асоціативних карт ECCO (див. нижче).

Карти ECCO відкривають двері в світ вільних асоціацій і дають можливість тренувати уяву, розвивати творчий потенціал і креативність. Карти не мають, закріпленої за кожною з них назви, і будь-яка інтерпретація є "правильною".

Під час гри дотримуйтесь наступних рекомендацій:

- Не обов'язково бути буквальним в інтерпретації карти. Зображення на ній може розглядатися як символ або метафора.
- Мистецтво є основою для творчості - надайте повну свободу своїм асоціаціям.
- Постарайтеся бути максимально щирими.
- Уникайте складних сюжетів. Проста сюжетна лінія більш забавна, і за нею легше стежити.
- Утримуйтеся від інтерпретації або реінтерпретації карти іншого гравця. Немає «неправильних» відповідей або історій.
- Розповідайте історію в теперішньому часі і описуйте події «в русі» та динаміці.
- Робота в групі йде краще, якщо гравці реагують на обрану карту спонтанно, використовують більше свою фантазію, ніж логіку.
- Уникайте тривалих монологів. Надавайте можливість всім учасникам включитися в гру.

Варіант 1. Пейзаж

Виберіть карту з галереї.
Опишіть свою карту як пейзаж або якесь інше місце: географічну карту, джунглі, міську сценку, кімнату, печеру, сон, а може, навіть, самого себе.
Як виглядає це місце? Як ви відчуваєте себе там? Що там можна робити? Продемонструйте свою карту іншим учасникам і розкажіть свою історію.

Варіант 2. Художник

Перемішайте карти і покладіть їх сорочкою вгору. Гравці по черзі вибирають по одній карті і описують їх, як якусь картину.
Після того, як коло завершиться, карти, про які розповідали гравці, перемішуються (можна додати ще декілька карт) і відкриваються. Учасники разом намагаються визначити, яка карта відповідає тому або іншому опису. Здогадки порівнюються і обговорюються.

Варіант 3. Ідентифікація

Кожен гравець витягує з колоди карту і описує її як свій актуальний стан або самого себе. Карта є чарівним дзеркалом, що відображає наші думки, почуття і бажання. Гра дозволяє учасникам групи ближче познайомитися один з одним.

Варіант 4. Сновидіння

Історія розповідається гравцями як сон або фантазія, до якої залучені всі гравці. Перший граючий витягує навмання карту з колоди, розглядає її і починає розповідь: "У сні я опинився в такому місці, яке ...." Він закінчує свою розповідь таким чином, щоб наступний гравець міг продовжити його, використовуючи свою карту. Кожен новий уривок розширює сон; продовження може бути логічним або ірраціональним - так, у сні рослини можуть говорити, а тварини можуть бути наділені містичними властивостями.

Варіант 5. Вернісаж

Кожному гравцеві роздається по 10 карт, з яких він вибирає 3-4 найбільш підходящі одна до іншої.
Уявіть собі, що вони є картинами на тематичній виставці. Не показуючи карти решті учасників, гравець придумує назву для виставки і для кожної картини окремо.
Після цього гравець перемішує свої десять карт і викладає їх картинками вгору перед рештою учасників. Їх завданням є знайти карти, відповідні темі виставки та назвам картин. Кожен учасник по черзі бере участь в грі.

Варіант 6. Соло

Приготуйте папір і фарби. Виберіть з колоди 10 карт, які Ви охоче б намалювали в даний
момент самі. Уважно розгляньте кожну з них і відзначте для себе, яку характерну рису, душевний стан, поведінку вона відображає. Переверніть карти і намалюйте картину, відповідну цим якостям.
Які б карти Ви хотіли б намалювати самі? Які з карт Ви б повісили на стіні своєї кімнати? Є певна карта, яка характеризує Вас або Ваше настрій? Яка карта підходить Вам сьогодні, які на ній кольори і фігури?
З карт можуть бути створені уявні мозаїки, пейзажі або картини Вашого міста і його околиць з висоти пташиного польоту. Будь-які життєві події також можуть бути описані за допомогою комбінацій карт.

У всіх варіантах гри, будь ласка, не забувайте про співпрацю та дружню атмосферу.

Для збільшення зображення клацніть по карті.

             

             

             

АСОЦІАЦІЇ

Присвятіть кілька хвилин пошуку асоціацій на будь-яку людину в полі зору або на вашого співрозмовника. На кого чи на що він схожий?

Які асоціації з живого і неживого світу він в мене викликає?
На кого він схожий з відомих людей? Із знайомих?
Якби він народився твариною, то якою?
Якби він був предметом, то яким?
В якій епосі йому найбільше підійшло би жити?
Як би я його нарядив, який костюм йому найбільше підійшов би?
Яка професія йому найбільше підійшла би?
Якби я брав його на роботу, то на яку посаду?
І так далі. Розвивайте асоціативне мислення!

 

 Якщо ця стаття стала Вам у пригоді, будь ласка, проголосуйте за неї.

( 11 Голосів ) 


_______________________Ейдетика. Розвиток пам'яті та асоціативного мислення. Персональний сайт Ірини Кадомцевої. Київ - 2017_____________________